Nauka i edukacja

  1. Konstrukcja stacji pomiarowych od podstaw oraz ich integracja w ramach kompleksowego systemu pomiarowego umożliwiła zaangażowanie w badania o charakterze badawczo-rozwojowym oraz aplikacyjnym.

  2. Aktualnie realizowane są zaawansowane działania, które mają na celu dalszy rozwój oraz optymalizację funkcjonalności stacji pomiarowych, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań opartych na najnowszych osiągnięciach w dziedzinie nauki i technologii.

  3. W kontekście realizowanych prac badawczych, studenci mają możliwość angażowania się w projekt na poziomie prac licencjackich i magisterskich, a także mogą uczestniczyć w stażach o wysokim standardzie merytorycznym, obejmujących zagadnienia interdyscyplinarne z obszarów fizyki komputerowej, fizyki środowiska oraz informatyki stosowanej.

  4. Warto podkreślić, że znacząca część stacji pomiarowych została zlokalizowana w placówkach edukacyjnych. Instalacja sensorów mierzących pył zawieszony na terenie szkoły i boiska szkolnego otwiera nowe perspektywy dla nauczycieli, umożliwiając im wykorzystanie tych narzędzi w procesie doboru czasu i warunków aktywności dzieci na otwartej przestrzeni. Wykorzystanie danych z sensorów może służyć także jako praktyczne narzędzie do edukacji ekologicznej, promując jednocześnie świadomość zdrowotnych skutków zanieczyszczenia powietrza. Ponadto, nauczyciele mogą integrować dane z sensorów w różnych przedmiotach, promując interdyscyplinarność i zachęcając uczniów do prowadzenia własnych badań i projektów.